Zadania i kompetencje Sekretarza Gminy
-
przygotowywanie projektów oraz zmian regulaminów i innych aktów wewnętrznych w zakresie organizacji urzędu;
-
nadzór nad poprawnością projektów przygotowanych pism, decyzji oraz projektów aktów prawnych wójta i rady;
-
usprawnianie pracy urzędu i nadzór nad doskonaleniem kadr;
-
kontrola dyscypliny pracy;
-
kontrola gospodarowania mieniem na terenie urzędu;
-
nadzór nad bezpieczeństwem, higieną i ochroną przeciwpożarową w urzędzie;
-
nadzorowanie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej i terminowego załatwiania interpelacji, skarg i wniosków;
-
organizacja i koordynowanie spraw związanych z wyborami i referendami;
-
monitorowanie i koordynacja systemu kontroli zarządczej;
-
wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego wobec pracowników urzędu bezpośrednio podległych;
-
pełnienie funkcji kierownika urzędu w razie nieobecności wójta i zastępcy wójta
-
wykonywanie innych zadań na polecenie wójta.